FINNAS NÄRA DIG

Europa definieras av mångfald. Varje land och region har en unik uppsättning traditioner, rika på arv och kultur. Detsamma gäller det mångfacetterade (och aptitliga) utbud av olika kök som kontinenten har att erbjuda.  Eftersom vi kan lokala varumärken, vet vi också vad som får olika europeiska smaklökar på fall. Vi använder denna kunskap för att skapa ännu mer aptitretande produkter för våra kunder.

Vår upptäcktsfärd bland lokala smaker började för över 100 år sedan. Vart och ett av våra varumärken såg dagens ljus som ett familjeföretag byggt på passion, entreprenörskap och lokal kunskap. Dessa värderingar utgör fortfarande hjärtat hos vår arbetskraft. Idag spelar anställda vid Continental Foods en central roll när det gäller utformning av produktutveckling och marknadsföringskampanjer. De utför lokala kundundersökningar för att se till att vi uppfyller lokala behov. Därefter skräddarsyr de recept för att tillfredsställa unika och lokala smaker, samtidigt som de inspireras av de senaste kulinariska trenderna.

I syfte att garantera våra varumärkens pågående framgång, strävar vi efter att belöna lojalitet. Vi är stolta över det faktum att våra produkters känslomässiga arv innebär att de är kundernas föredragna val och vi strävar ständigt efter att förbättra och expandera vårt utbud för att det ska förbli så. Vi förser våra lokala handlare med smakupplevelser och måltidsinnovationer som är skräddarsydda för att uppfylla deras kunders lokala önskemål, och vi ser till att de kommer ut på marknaden på ett snabbt och effektivt sätt.

NYSKAPANDE, TILLSAMMANS

Kundernas behov och förväntningar utvecklas dagligen. Vi strävar efter att bevara våra produkters traditionella värderingar, men vi vill också uppfylla dessa föränderliga kundbehov med färska, spännande och moderna innovativa idéer som sätter smak, näringsvärde och bekvämlighet i fokus. I syfte att utveckla vår befintliga produktportfölj, uppmuntrar vi alla våra anställda vid Continental Foods att komma med nyskapande idéer och dela dessa med ledningen, tillsammans med återkoppling från kunder och konsumenter.

I dagens samhälle är det också viktigt att ta hänsyn till teknologi och konsumentbeteendevid utveckling av nya produkter. Detta kan fungera som en inspirationskälla vid planering av nya koncept, som t.ex. vårt utbud av färska soppor. Denna innovation skapades från insikten om att kunderna litar på att Continental Foods lokala varumärken gör lika bra ifrån sig i kategorin färska/kylda färdiga måltider som de gör inom området varor med lång hållbarhetstid.