Continental Foods lanserar ny och omprofilerad webbplats

Puurs (Belgien), 31 juli 2014 – Continental Foods, den tidigare europeiska divisionen av Campbell Soup Company, har lanserat sin nya webbplats. Lanseringen är det sista steget i en total omprofilering efter CVC Capital Partners förvärv av bolaget. Continental Foods är det europeiska företagets nya varumärke som introduceras med en helt ny logotyp och slogan.

Det nya namnet och företagets slogan "Where local brands thrive" (Där lokala varumärken frodas) belyser Continental Foods fokus på lokala europeiska varumärken. Produktportföljen innehåller klassiska varumärken som har varit en del av matlandskapet i sina respektive länder i mer än 100 år. Den nya logotypen består av en ångande skål med en nylagad måltid och en glad mun. Tanken är att betona Continental Foods långvariga matexpertis och nära anknytning till de lokala konsumenterna.

Det ledande riskkapitalbolaget CVC Capital Partners förvärvade den 28 oktober 2013 det europeiska bolaget och Xavier Belison från Frankrike utsågs till verkställande direktör. Belison har över 25 års erfarenhet av den europeiska dagligvaruhandeln och var fram till oktober 2013 styrelseordförande för Grupa Żywiec (Heineken-koncernen). Tidigare var Belison verkställande direktör för Heineken Central Europe.

Den nya europeiska webbplatsen kan nås via www.continentalfoods.eu eller www.continentalfoods.net. Lokala versioner finns för alla länder där Continental Foods bedriver verksamhet. Övriga kommunikationskanaler har under de senaste månaderna genomgått en successiv omprofilering. Produktförpackningarna som har företagets gamla namn kommer att fasas ut från marknaden fram till slutet av året.

Om Continental Foods

Continental Foods är ett ledande europeiskt livsmedelsföretag med huvudsaklig verksamhet i Belgien, Frankrike, Tyskland, Sverige och Finland. Genom sin expertis vid bolagets forskningscenter runt om i Europa bedriver Continental Foods en verksamhet som gör det möjligt för lokala varumärken att frodas. Bolagets varumärkesportfölj innefattar lokalproducerade soppor, buljonger, såser och desserter med välkända namn som Devos Lemmens, Royco, Liebig, Erasco, Bong Touch of Taste och Blå Band. Flera av dem har varit en del av det lokala matlandskapet i mer än 100 år. Verksamhetsåret 2012 redovisade företaget en årlig nettoomsättning på cirka 400 miljoner euro. Continental Foods har sitt huvudkontor i Puurs, Belgien.