Vårt arv

Hos oss finns lokala varumärken men vi verkar i en internationell kultur vilket skapar dynamik, möjligheter och syre till organisationen. Med en bred och gedigen kunskap om den svenska marknaden skapar vi tillsammans med våra europeiska kollegor en organisation som präglas av mångfald i kompetens och personlighet. Varje grupp i företaget bidrar till att förvalta det stolta arv som finns, samtidigt som vi arbetar med ständiga förbättringar av produkterna, varumärken och alla processer i organisationen.

1890

Gustav Bong startar sin speceri- och delikatessaffär i Ystad. I sortimentet fanns en rad udda inläggningar, ärtor, karotter och små syltlökar. Han var en man som omhuldade tradition och kvalitet.

1950

Blå Band lanseras. I generationer har vi hjälpt till att knyta ihop människors livspussel, smaker och familjer, runt bord och på tallrikar.

1970

Varma koppen lanseras 4 olika smaker och blir direkt en succé hos det svenska folket.

1980

Bong och Blå Band lanserar ett komplett restaurang & storkökssortiment som innefattar fonder, buljonger, såser, soppor och desserter.

1996

Bong Touch of Taste lanserar matlagningsfonder för konsument. Kalv, kyckling och grönsaksfond blir det första smakerna som senare följs av bl.a. hummer, fisk och oxfond.

2009

Bong lanserar buljongtärningar utan tillsatta smakförstärkare, färgämnen och härdat fett.

2012

Blå Band lanserar färdiga bordssåser för konsument.